وبلاگ انتظار
وبلاگ انتظار
 
قالب وبلاگ

به بهانه رسیدن روز ولنتاین (به اصطلاح  روز عشاق) حقایقی رو در مورد این روز در تاریخ مسیحیت تقدیم می کنم و البته این نکته را گوشزد می نمایم که وجود چنین روزی اصلا بد نیست اما چرا اقتباس از فرهنگ غرب؟ 

ما میتوانیم روزهای دیگری از سال که هم میتوان ملی باشد و هم مذهبی به عنوان روز عشاق معین شود(البته برای همسران نه روابط امروزی یا همان bf  gf) مثل روزهایی که در تقویم آورده شده است مثل روز مهرگان یا آبان گان و ...

اما اصل داستان چیست؟؟؟

ماه فوریه زمان تشریفات و مراسم غیر اخلاقی بت پرستان قدیم بود اما چرا مراسم هایی که ریشه در آن سنت های کفر دارد به عنوان سنت های "مسیحی" در تقویم مسیحی ثبت شده است؟
"مراسمی که امروزه به عنوان روز ولن تاین شناخته می شود همان شب لوپرکلیا Lupercalia- فستیوال باروری بت پرستان روم- است. در حقیقت 14 فوریه در روم بت پرست روزی بود که به قرعه های عشق اختصاص داده شده بود. 14 فوریه علاوه بر اینکه تعطیلی ای بود اختصاص یافته به جونوJuno - ملکه خدایان و حامی ازدواج- روزی هم بود که در آن نام دختران جوان را بر تکه های کاغذ می نوشتند و در کوزه هایی می انداختند تا توسط پسران برداشته شود. پس از آن انتخاب کننده و انتخاب شده در طول مدت فستیوال لوپرکلیا زوج می شدند. چنین جفت شدنی شانسی اغلب منتج به رابطه ای ادامه دار می شد."(دکتر لیئو روکبی Leo Ruickbie)

"لوپرکلیا یا فستیوال گرگ که بسیاری درباره آن نوشته اند که در قدیم توسط چوپانان جشن گرفته می شد ارتباطی هم با آرکدیا لایکیا Arcadian Lycaea دارد. در این زمان بسیاری از جوانان اشراف زاده و از طبقه قضات برای ورزش و شادی عریان در میان شهر بالا و پائین می دوند در حالی که با تازیانه هایی پشمی کسانی را که ببینند می زنند. و بسیاری از زنان صاحب مقام هم عمداً سر راه آنان قرار می گیرند و مثل کودکان مدرسه ای دستانشان را جلو می آورند تا به دستانشان ضربه زده شود با این باور که به این طریق به زن باردار در وضع حملش و به نازا در باردار شدنش کمک می شود. این سنت در مراسم خاصی به نام تازیانه های دوشنبه عید پاکEaster Monday whippings باقی مانده است (وارد مسیحیت گشته و به فصل بهار منتقل شده است)." (دائرة المعارف انگلیسی ویکی پدیا The English Wikipedia Encyclopedia)
در روم باستان اصول و باورهای بت پرستی موجود در میان مردم تازه مسیحی شده غیر قابل مقابله بود بنابراین کلیسا تصمیم گرفت تا آن آداب و رسوم را مسیحی کند. به این ترتیب قدیس شهیدی انتخاب شد و سرانجام این چیزی بود که اتفاق افتاد...:
ویکی پدیا انگلیسی می گوید: " بسیاری از شهدای مسیحی اولیه ولن تاین نام داشتند. ولن تاین هایی که در 14 فوریه گرامی داشته می شوند ولن تاین رُم ( Valentinus presb. m. Romae) [کشیشی که در قرن سوم مسیحی شهید شد] و ولن تاین ترنی (Valentinus ep. Interamnensis m. Romae) [کشیشی که در قرن سوم مسیحی شهید شد] می باشند. اما لغت نامه قدیسین آکسفورد می گوید که در مجموعه زندگی نامه های شهدا و قدیسین مسیحی((Acta Sanctorume، زندگی نامه هر دو ولن تاین غیر قابل اطمینان ست و نویسندگان این مجموعه(Bollandists) بر این عقیده اند که این دو ولن تاین در حقیقت یکی هستند."
ویکی پدیا ادامه می دهد:" در نسخه های اصلی ابتدای قرون وسطی از زندگی نامه این دو شهید هیچ عنصر رمانتیکی وجود ندارد. در طول زمان قدیس ولن تاین در قرن چهاردهم به داستان عاشقانه ربط داده شد . تمایز بین ولن تاین رُم و ولن تاین تری سرانجام گم شد."
" علاوه بر نام قدیس ولن تاین چیز دیگری از او نمی دانیم غیر از اینکه وی در 14 فوریه در ویا فلمینیا Via Flaminia دفن شد ." (Calendarium Romanum ex Decreto Sacrosancti Œcumenici Concilii Vaticani II Instauratum Auctoritate Pauli PP. VI Promulgatum (Typis Polyglottis Vaticanis, MCMLXIX), p. 117 Pre-Vatican II Calendar) (صفحه 117 از تقویم قبل از واتیکان 2)
"افسانه طلایی" The Golden Legend (لاتین : Legenda Aurea یا Legenda Sanctorum) مجموعه ای ست از زندگی نامه های پر اوهام قدیسین نوشته شده توسط ژاکوب دو وراژن Jacobus de Voragine که در اواخر قرون وسطی پرفروش شد. احتمالا این اثر در حدود سال 1260 گردآوری شد.
در نسخه "افسانه طلایی" Legenda Aurea این نقل آمده است، قدیس ولن تاین به عنوان یک مسیحی شکنجه شد و امپراطور روم کلدیوس دوم شخصا او را استنطاق کرد. کلودیوس تحت تأثیر ولن تاین قرار گرفت و در تلاش برای اینکه او را به دین بت پرستی روم بازگرداند تا زندگی او را نجات دهد با او مباحثه ای داشت. اما ولن تاین نپذیرفت و کوشش کرد تا کلودیوس را مسیحی کند و به همین جهت اعدام شد.
ویکی پدیا انگلیسی ادامه می دهد: "در داستان ولن تاین موجود در"افسانه طلایی" هیچ گونه ارتباطی با عشق و عاشقی یافت نمی شود؛ و در دوران اخیر به داستان شاخ و برگ داده شد و افسانه ای متناسب و مقتضی به داستان ولن تاین اضافه شد تا ولن تاین را به عنوان کشیشی که قانون بی سند منسوب به امپراطور روم کلودیوس دوم را نپذیرفت، به تصویر بکشد. بنا براین قانون منسوب به امپراطور کلودیوس مردان جوان می بایست مجرد می ماندند.فرضاً امپراطور این کار را کرد تا ارتشش را گسترش دهد با این باور که مردان متاهل سربازان خوبی نیستند. اما مثلاً کشیش ولن تاین جشن های ازدواجی به صورت پنهانی برای مردان جوان بر پا می کرد. زمانی که کلودیوس از این مسئله مطلع شد ولن تاین را دستگیر کرد و به زندان انداخت. موسسه (کارت و هدایای) تبریک امریکا American Greetings, Inc. شاخ و برگ تازه ای به افسانه طلایی اضافه کرد و آن را در اختیار سایت History.com گذاشت و این بارها تکرار گردید؛ در این شاخ و برگ جدید آمده است که در شب پیش از اعدام ولن تاین او خود اولین یادداشت ولن تاین را به دختر جوانی که به طرق متفاوت به عنوان محبوبه وی معرفی شده است، نگاشت." (سایت History.com ذیل عنوان تاریخ ولن تاین )
"لوپرکلیا به باورهای عامه در بریتانیا و فرانسه مبنی بر اینکه چهاردهم فوریه آغاز فصل جفت گیری پرندگان است پیوست تا اینکه شناخته شدن این روز در تصورعوام به عنوان روز عشق را تثبیت کند."(دکتر لیئو روکبی)
"علی رغم چنین پیشینه اولیه ای ، روز قدیس ولن تاین تا قرن هفدهم در بریتانیا به صورت وسیع جشن گرفته نمی شد. کارت های چاپ شده تا اواخر قرن هجدهم ظاهر نشدند تا اینکه در دهه 1840 استر ای هاولند Esther A. Howland به عنوان اولین فرد وارد کتابهای تاریخ شد تا اولین کارت های ولن تاین تولید انبوه در ایالات متحده امریکا را بفروشد. فرستادن ولن تاین در قرن نوزدهم در بریتانیای کبیر مُد بود و در 1847 استر هاولند تجارتی موفق را با کارت های دست ساخته ولن تاین بر اساس مدلهای بریتانیایی در خانه اش در شهر Worcester ایالت ماساچوست پایه گذاری کرد. این به عنوان یکی از مناسبت های های هال مارک Hallmark holiday شناخته می شود."(ویکی پدیا انگلیسی)
دائرة المعارف، مناسبت هال مارک را این گونه معرفی می کند: " مناسبت هال مارک اصطلاحی اهانت آمیزست که به صورت فراگیری در ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرد تا مناسبتی را توصیف کند که به جای اینکه یک اتفاق مذهبی یا غیر مذهبی ای که به طور سنتی برجسته است را یادآوری کند اصولا برای مقاصد تجاری وجود دارد. این نام از کارت های هال مارک – یک شرکت خصوصی امریکایی واقع در شهر کانزاس میسوری،- گرفته شده است که با فروش کارت های تبریک و دیگر چیزها از آن وقایع ساختگی نفع می برد."
شرکت کارت و هدایای هال مارک سرمایه دارترین شرکت تبریکاتی در ایالات متحده می باشد.
انجمن کارت تبریک ایالات متحده امریکا تخمین می زند تقریبا یک میلیارد کارت ولن تاین در هر سال در سطح دنیا فرستاده می شود.
اکنون کاملا واضح است که چرا موسسه (کارت و هدایای) تبریک امریکا این مطلب اضافه خیالی و موهوم را که در بالا به آن اشاره شد به به داستان ولن تاین اضافه کرد :" موسسه کارت های تبریک امریکا شاخ و برگ تازه ای به افسانه طلایی اضافه کرد و آن را در اختیار سایت History.com گذاشت و این بارها تکرار گردید؛ در این شاخ و برگ جدید آمده است که در شب پیش از اعدام ولن تاین او خود اولین یادداشت ولن تاین را ... "
عشق حقیقی مقدس است؛ عشق حقیقی عشق پاک خود خداوند و برگزیدگان اوست که عطا شده از سوی خدای متعال است. برگزیدگانی که بشر را به سوی سعدات جاودان رهنمون می شوند و این عشق حقیقی در اطاعت از خدای ارحم الراحمین بواسطه مودت و اطاعت دوست داشتنی ترین خلائق خداوند ، پیامبران و جانشینان ایشان علیهم السلام و از همه بیشتر پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت ایشان علیهم السلام، تجلی پیدا می کند.
عشق صادقانه و پاک بین زن و مرد در همان عشق حقیقی ریشه دارد؛ عشق خیرخواهانه مسئولیت مدارنه و واقع گرایانه ای که بقا نسل بشر را مقدر می کند. عشقی که توسط خود خداوند عطا شده است ؛ فراموش نکنیم که خداوند عز و جل فرموده است:
وَ مِنْ ءَایَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکمُ مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُواْ إِلَیْهَا وَ جَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فىِ ذَالِکَ لایَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُون‏
و از نشانه‏ هاى او اینکه همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در بین تان مودّت و رحمت قرار داد در این نشانه‏ هایى است براى گروهى که تفکّر مى‏کنند! (قرآن کریم؛ سوره روم(30) آیه 21)
 

باعث تأسف است که در فرهنگ مسیحی که می بایست از تعالیم پاک پیامبر خدا حضرت عیسی علیه السلام نشأت گرفته باشد، نه فقط ایده و تاریخ لوپرکیا (جشن روم باستان) از طریق به اصطلاح "روز ولن تاین" باقی می ماند، بلکه خود فستیوال و جشنواره غیراخلاقی سیرک-مانند لوپرکیا، تحت عنوان کارناوال مار دی-گرا باقی می ماند!!
چنین می شود هنگامیکه تعالیم پیامبران و اوصیای برگزیده خداوند طرد می شوند، و به جای آن امیال نفسانی به رهبری غاصبان و دروغگویان که پیروان شیاطین هستند، تبعیت می شوند...

"جشن های شرک آمیز فصل بهار منشاء مار دی-گرا ی امروزی می باشد؛‌جشنواره های باستانی رومی و یونانی شامل موارد زیر بودند: قربانی کردن، مست کردن، عربده کشی، هرزگی، ارتباطات نامشروع و بروز بی شرمانه ی هواهای نفسانی و عیاشی. در کارناوال فستیوال مشرکان، خدایان دروغین پرستیده می شدند و بت ها را با تجلیل در جلوی گروه حرکت می دادند. کاهنان مشرک همراه بت ها حرکت می کردند و گلها و سبزی های معطر بهاری، غلات و سکه به میان مردم پرتاب می کردند؛ طلسم های مثبت و منفی و نفرین و ناسزا را با صدای بلند فریاد می زدند؛ همچنین برای حاجت گرفتن و برکت خواستن بت ها را صدا می زدند، لوپرکیا چنین جشنواره ای بود." (ویکی پدیای انگلیسی)
"جشنواره لوپرکیا توسط لوپرکی (لقب کاهن معبد) با قربانی دو بز نر و یک سگ شروع می شد، سپس دو جوان اشراف زاده را به قربانگاه می بردند و پبشانی آنها را با تکه پشم آغشته به شیری که خون چاقو را با آن پاک کرده بودند،‌خونین می کردند. سپس جشن قربانی ادامه می یافت و لوپرکی شلاق هایی از پوست بز های قربانی جدا می کرد که آن را فبروآ Februa می گفتند،و به تقلید از یکی از خدایان روم باستان به نام لوپرکس پوست بزهای قربانی را بر خود می پوشانیدند و به دور دیوارهای شهر باستانی در حالیکه مسیر دویدنشان با سنگ علامتگذاری شده بود می دویدند و با شلاق های در دستشان بر جمعیت مردم تماشاچی می زدند." (دایره المعارف ویکی پدیای انگلیسی)
توجه کنیم همانطور که بیان شد، شلاقها که از پوستهای قربانیان بودند Februa فبروآ نامیده می شدند و February که در فرانسه و فارسی فوریه تلفظ می شود،‌نام ماهی است که در آن این جشنواره یا فستیوال برپا می شد؛ طبق لغت نامه ی وبستر واژه فبروری به معنای ماهی است که قربانی برای کفاره داده می شد که از واژه فبروآ به معنای قربانی مشتق شده است.
علاوه بر این ویکی پدیا بیان می کند: "فبروآ Februa یا فبروئشو Februatio جشنواره رومی لوپرکیا بوده است... ماه رومی فبروئریوس Februarius مشتق از فبروآ Februa که فبروری February به انگلیسی از آن نشات گرفته به خاطر جشنواره فبروئشو Februatio این نام را گرفته است و در پانزدهمین روز ماه رومی فوریه واقع می شود.بعدها خدای رومی به نام فبروئس Februus از ماه مذکور مجسم شد. بنابراین نام فوریه به خاطر جشنواره ی مذکور می باشد نه به خاطر خدای بعداً خلق شده ."
"وقتی مسیحیت به روم رسید مقامات عالی رتبه ی کلیسای نخستین، تصمیم گرفتند که محتاطانه بود تا برخی از جنبه های آیین ها را با مسیحیت تلفیق کنند. این موجب ایجاد تفسیری مسیحی از این آیین باستانی شرک آلود شد. و "کارناوال"، زمان بی قیدی و ابراز شادی مفرط شد که قبل از دوران چله Lenten period (40 روز بدون احتساب یکشنبه ها که از چهارشنبه خاکسترآلود، بعد از سه شنبه ی چاق شروع می شود و به عید پاک ختم می شود) قرار گرفت. در طول این ماه جشنی برگزار می شد که چندین روز طول می کشید و شرکت کنندگان آن به طور داوطلبانه با به تن کردن ماسک ها و لباسهایی شبح مانند و ... تظاهر به دیوانگی افراط آمیز می کردند، و به طور کلی خودشان را تسلیم بت شراب و بت عشق می کردند و ‌همه لذات نفسانی در طول جشن کارناوال مجاز می بود... نهایتاً جشن به دیگر کشورهای اروپایی شیوع پیدا کرد. در آلمان نیز هنوز چنین کارناوالی مشابه آنچه در نیواورلین (ایالت لوئیزیانا در امریکا) برپا می شود،وجود دارد. این جشن در فرانسه و اسپانیا نیز برگزار می شود... فصل کارناوال در انگلستان نیز بر پا می شود همراه با مشروب خواری افراطی و ...ریشه کلمه ی کارناوالCarnival از کلمه ی لاتین "وداع با نفسانیت" می باشد،یعنی دوران لذّات دنیوی برای رفتن به پیشواز دوره کنترل نفس فصل چله؛ گمان می شود واژه ی "کارناوال" از جشن های قرون وسطی به نام Carnis Levamen به معنای تسلی جسم، گرفته شده است... هر آنچه که ابتدائاً توسط کلیسا طرد می شد، اینک پذیرفته شده است... در تلاش برای ترغیب مردم از آیین بت پرستی به مسیحیت، کلیسا تاریخ و زمان عید پاک را بر مبنای وقایع نجومی ماه شب 14 بعد از اعتدال بهاری که رسوم بهاری جشن گرفته می شد، ثابت کرد. ثابت کردن زمان عید پاک اجازه می دهد تا بدعت دوران چله ی روزه و چهارشنبه خاکستر آلود، بعد از مار دی-گرا واقع شود.
کلیسا به جای مقاومت در برابر راه مشرکان، بسیاری از این جشنواره ها را به امید آنکه مشرکان را مسیحی کند پذیرفت...
مار دی-گرا در زبان فرانسه به معنای سه شنبه ی چاق می باشد. این روزی است که پرخوری و افراط در خوردن قبل از فصل چله روزه و امساک می باشد." (برگرفته از رساله ای از کلیسای Last Call Ministries واقع در شهر Shreveport ایالت لوئیزیانای امریکا )
در واقع تحریفات بعد از حضرت عیسی علیه السلام با غصب منصب وصایت خدادادی شمعون صفا توسط پولس شروع شد، و تحریفات همچنان ادامه دارد تا آنجا که حتی آنان که ادعا دارند بعد از عیسی شمعون را دوست دارند، و به او احترام می گذارند نیز عملاً از تعالیم انحرافی پولس و انحرافاتی که بعد از او بوجود آمد، پیروی می کنند.
امّا هنوز در میان تاریکی های انحرافات، شعاع های درخشان نور حقیقت بیرون می تابد.

 

مسیحیان خودشان گفته اند که حضرت عیسی علیه السلام فرمود:
متی فصل 5 عبارات 28 – 30:
"لیکن من به شما می گویم، هر کس به زنی نظر شهوت اندازد، همان دم در دل خود با او زنا کرده است. پس اگر چشم راستت تو را بلغزاند، قلعش کن و از خود دور انداز زیرا تو را بهتر آن است که عضوی از اعضایت تباه گردد، از آنکه تمام بدنت در جهنم افکنده شود. و اگر دست راستت تو را بلغزاند، قطعش کن و از خود دور انداز، زیرا تو را مفیدتر آن است که عضوی از اعضای تو نابود شود، از آنکه کلّ جسدت در دوزخ افکنده شود."

مسخره و دردناک است ! چنین نیست؟ امروزه در زندگی به اصطلاح مسیحیان نه فقط در جشنواره ها و کارناوال هایی چون مار دی-گرا، زنان و مردان مجرد بلکه مردان و مردان و زنان و زنان... !!!حال آنکه طبق کتابی که از نظر مسیحیان کتاب مقدس می باشد، حتی نگاه شهوت آلود به یکدیگر گناه است و موجب عذاب ابدی جهنم می شود!!!
علاوه بر این کسانیکه مدعی اند از پیروان حضرت عیسی علیه السلام هستند تایید می کنند که عیسی احکام و شریعت حضرت موسی علیه السلام را انکار نکرد و تعلیم داد که داشتن ایمان تنها و بدون پیروی از احکام یا پیروی از احکام بدون داشتن ایمان قلبی هیچکدام کافی نیست؛فرد معتقد با داشتن ایمان صحیح باید از احکام خدا نیز اطاعت کند:
انجیل متی فصل 5 عبارات 17-19
"گمان مبرید که آمده ام تا تورات یا صحف انبیا را باطل سازم. نیامده ام تا باطل نمایم بلکه تا تمام کنم. زیرا هر آینه به شما می گویم ، تا آسمان و زمین زایل نشود، همزه یا نقطه ای از تورات زایل نخواهد شد تا همه واقع شود. پس هر که یکی از این احکام کوچکترین را بشکند و به مردم چنین تعلیم دهد،‌در ملکوت آسمان کمترین شمرده شود. امّا هر که به عمل آورد و تعلیم نماید، او در ملکوت آسمان بزرگ خوانده خواهد شد."
انجیل متی فصل 23 عبارت 23
"وای بر شما ‌ای کاتبان و فریسیان ریاکار که نعناع و شبت و زیره را عشر [یک دهم] می‌دهید و اعظم احکام شریعت، یعنی عدالت و رحمت و ایمان را ترک کرده‌اید! می‌بایست آنها[احکام شریعت] را به‌جا آورده، اینها [ایمان و...] را نیز ترک نکرده باشید. "
و علاوه بر این نقل کرده اند،‌حضرت عیسی علیه السلام فرمودند:
انجیل متی فصل 18 عبارات 3-4 و 6-8
"3- و گفت: هر آیینه به شما می گویم تا بازگشت نکنید و مثل طفل کوچک نشوید، هرگز داخل ملکوت آسمان نخواهید شد.
4- پس هر که مثل این بچه ی کوچک خود را فروتن سازد، همان در ملکوت آسمان بزرگتر است.
6- و هر که یکی از این صغار را که به من ایمان دارند، لغزش دهد او را بهتر می بود که سنگ آسیایی بر گردنش آویخته در قعر دریا غرق می شد!
7- وای بر این جهان به سبب لغزش ها زیرا که لابّد است از وقوع لغزش ها، لیکن وای بر کسی که سبب لغزش باشد.
8- پس اگر دستت یا پایت تو را بلغزاند، آن را قطع کرده، از خود دور انداز زیرا تو را بهتر است که لنگ یا شل داخل حیات شوی از آنکه با دو دست یا دو پا در نار جاودانی افکنده شوی."
چگونه کسانیکه ادعا می کنند پیرو تعالیم حضرت عیسی علیه السلام هستند، به طور همزمان پیرو تعالیم پولس نیز می باشند، حال آنکه میان تعالیم حضرت عیسی علیه السلام و پولس غاصب تضاد آشکاری وجود دارد؟!
آیا پولس چنین نگفته است:
رساله پولس به قرنتیان فصل 6 عبارت 12 :" لکن هر چیز مفید نیست. همه چیز برای من حلال است، لیکن نمی گذارم که چیزی بر من تسلط یابد."
رساله پولس به کولسیان فصل2
"8- با خبر باشید که کسی شما را نرباید به فلسفه و مکر باطل، برحسب تقلید مردم و برحسب اصول دنیوی نه برحسب مسیح.
13- و شما را که در خطایا و نامختونی جسم خود مرده بودید، با او زنده گردانید چون که همه خطایای شما را آمرزید.
16- پس کسی درباره خوردن و نوشیدن و درباره ی عید و هلال ماه و سبت بر شما حکم نکند.
20- چون که با مسیح از اصول بچه گانه دنیوی مردید، چگونه است که مثل زندگان در دنیا بر شما فرایض نهاده می شود؟
21- لمس نکن، مچش، دست مگذار!"
آری از نظر پولس همه چیز جایز بود " همه چیز برای من حلال است ". او نمی خواست تسلیم احکام شریعت شود " نمی گذارم که چیزی بر من تسلط یابد ". علارغم اینکه حضرت عیسی علیه السلام فرموده بود " گمان مبرید که آمده ام تا تورات یا صحف انبیا را باطل سازم" ، " وای بر کسی که سبب لغزش باشد". پولس به همه تعلیم داد که احکام، بایدها و نبایدها، حلال ها و حرام ها... را نادیده بگیردند. " کسی درباره خوردن و نوشیدن و درباره ی عید و هلال ماه و سبت بر شما حکم نکند" ؛ در حالی که حضرت عیسی علیه السلام فرموده بود:" پس هر که یکی از این احکام کوچکترین را بشکند و به مردم چنین تعلیم دهد،‌در ملکوت آسمان کمترین شمرده شود". پولس گفت که پیروی و احکام بچه گانه است " چون که با مسیح از اصول بچه گانه دنیوی مردید، چگونه است که مثل زندگان در دنیا بر شما فرایض نهاده می شود؟" در حالی که حضرت عیسی علیه السلام فرموده بود " پس هر که مثل این بچه ی کوچک خود را فروتن سازد، همان در ملکوت آسمان بزرگتر است" و " و هر که یکی از این صغار را که به من ایمان دارند، لغزش دهد او را بهتر می بود که سنگ آسیایی بر گردنش آویخته در قعر دریا غرق می شد!" و ...
تعالیم شیطانی پولس به عبارت دیگر تعالیم او که بعد از عیسی علیه السلام حق خدادادی جانشین بر حق پیامبر خدا را غصب کرد، راه را برای اعمال غیر اخلاقی که امروز رایج شده است هموار ساخت.
منظور ما تنها اعمال غیر اخلاقی مار دی-گرا که به نام خدا و دین انجام می شود، نیست بلکه روش زندگی باز جوامع به طور کلی است که فستیوال های به اصطلاح مسیحی مار دی-گرا تنها بروز خارجی اعتقاد و طرز فکر انسانهایی است که اینگونه جشنواره ها را تایید می کنند یا در آنها شرکت می کنند، یا آن را بدون اشکال می دانند، یا حتی نسبت به آن بی تفاوت هستند.
بی اعتنایی به تعالیم و احکام الهی، بی احترامی به زمان ها و مکان های مقدس، شرابخواری، عریان گری، ارتباطات نامشروع و ... فقط تعداد معدودی از روش های حیوانی ای می باشند که در زندگی به اصطلاح انسانی امروز گسترش یافته اند.
در اینجا بیایید به عنوان مثال مسئله ای را که شاید کمتر به آن پرداخته شده اجمالاً بررسی کنیم:
"تقویم مسیحی آنقدر از عهدین (تورات و انجیل) دور افتاده که نیازی به بررسی آن نیست، آ‌ن تقویمی شمسی است با ماه های خود ساخته که بیشتر با امپراطوری رومی مربوط می شود تا با سیر قمر. تقویم یهودی مشکل دارتر است... به طوریکه منشاء تقویم خاخام ها بعد از تورات می باشد. حتی بدون بررسی دقیق جزیئات تاریخی یهود که به Hillel دوم برمی گردد، واضح است تقویم خاخامی منشأ بعد توراتی دارد.
این حقیقت کاملا بدیهی ست که یهودیان 2000 سال پیش تقویم های متعدد متناقضی تنظیم کرده بودند. تدوین کنندگان همه آن تقویم ها ادعا داشتند که تقویم هایشان براساس عهدین تنظیم شدند در حالیکه هیچیک با تقویم یهودی ای که امروزه استفاده می شود،مطابقت ‌ندارند...
تقویم اسلامی شامل 12 ماه قمری در یک سال می باشد که هر ماه قمری با روئیت ماه آغاز می شود....تقویم قمری یهودی در سالهای خاصی ماه سیزدهمی را اضافه می کند و مطلقاً به رویت ماه در ابتدای هر ماه تکیه نمی کند... در عهدین فقط اشاره به 12 ماه قمری وجوددارد و ما ها با رویت قمر آغاز می شوند... تقویم اسلامی بر این مبنا قابل دفاع است که تمام تاریخ هایی که در کتاب عهدین به آنها اشاره شده است من جمله تمام 12 ماه سال هیچ تاریخی برای مناسبتی در ماه سیزدهم وجود ندارد. سیزدهمین ماه برای تاریخ های مسیحی ثبت شده، کاملاً ناشناخته است. هیچ اشاره ای به ماه سیزدهم در عهدین وجود ندارد پس قابل توجیه است که سال عهدینی 12 ماه می باشد. تعدادی از عبارات عهدین به ماه نو اشاره دارد، اما زبور داوود فصل 81 عبارت سوم مهمترین آنها برای بیان چگونگی فرآیند رویت ماه و پخش خبر شروع ماه نو می باشد: "کرنا را بنوازیددر اول ماه، در ماه تمام و در روز عید ما". ضرورت خبر دادن ماه نو، نشان می دهد که ماه نو با محاسبه معلوم نمی شد،‌ بلکه با رویت مشخص می شد." (توماس مکِل وین Thomas Mcelwain از کتاب اسلام در عهدینIslam in the Bible) البته اضافه کردن ماه سیزدهم به دوره کهانت باز می گردد و دلیل آن تغیرر نکردن یوم کیپور یهودیان است که باز کردن این روز در مقال نمی گنجد
بسیار مهم است که دریابیم از آغاز، همیشه وقایع مذهبی بر مبنای ماه های قمری بوده است، اما بعدها به عنوان یکی از ابزارهای تحریف، بسیاری از تاریخ ها براساس تقویم های باستانی یا شرک آمیز تنظیم شدند یا تقویم های شمسی یا مخلوطی از محاسبات شمسی و قمری یا وقایع نجومی یا... بنابراین تاریخ های واقعی مناسبت ها با تمام برکاتشان پنهان می مانند...به خاطر آوریم پولس –کسی که ابتدائاً یهودی بود- تعلیم داد لزومی ندارد،‌روزهای مقدس و ماه های نو را محترم بشماریم:" پس کسی درباره خوردن و نوشیدن و درباره ی عید و هلال ماه و سبت بر شما حکم نکند..." مثلا شاید یاران حقیقی حضرت عیسی علیه السلام می دانستند که او در چه روزی عروج کرد و به آسمانها برده شد و یقیناً آن روز، روز مقدسی بود؛ لیکن به تدریج از طریق ثابت نگه داشتن زمان آن، چنین تاریخی با تمام برکاتش گم شده است.
همانگونه که پیش تر بیان کردیم، این همان چیزی است که مسیحیان خود اقرار کردند: " در تلاش برای ترغیب مردم از آیین بت پرستی به مسیحیت، کلیسا تاریخ و زمان عید پاک را بر مبنای وقایع نجومی ماه شب 14 بعد از اعتدال بهاری که رسوم بهاری جشن گرفته می شد، ثابت کرد. ثابت کردن زمان عید پاک اجازه می دهد تا بدعت دوران چله ی روزه و چهارشنبه خاکستر آلود، بعد از مار دی-گرا واقع شود..."
مسیحیان چگونه می توانند این حقیقت آشکار را که پولس غاصب بعد از حضرت عیسی علیه السلام راه را برای تمام گمراهی های که بدعت گذاشته شده هموار کرد، انکار کنند؟!
 
اینک ان شاء الله هر چه بیشتر تعظیم و تکریم زمان ها و مکان های مذهبی و شعائر را قدر بدانیم.... به عنوان مثال خداوند وعده داده که در ماه رمضان خواب مومن را عبادت بشمارد و در شب قدر که همه فرشتگان به حضور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه، حجت خداوند در زمین، می آیند و فرمان ها به امضای آن حضرت می رسد... این واقعیت تنها در ماه رمضان از ماه های قمری واقع می شود. ...مناسک حج فقط در ماه قمری ذیحجّه انجام می شود...سالروز غدیر، تنها در 18 ماه قمری ذیحجه می باشد، روزی که صراط مستقیم و تنها راه رسیدن به سعادت جاودان برای انسانها رسماً به طور انکارناپذیر و قطعی تثبیت شد و بیعت تا روز قیامت از انسانها اخذ شد،‌و وعده داده شده که روزه این روز معادل روزه ی همه روزهای هستی باشد...سالروز عاشورا تنها دهم ماه قمری محرم می باشد و ...
 ما مسلمانان، ضرورت محبت و اطاعت از خداوند را بیابیم که در درون، ایمان و اعتقاد قلبی ست و در برون، اعمال و رفتار از طریق محبت، مودت و پیروی از تعالیم حقیقی خاتم الانبیا و جانشینان برگزیده الهی اش حضرت محمد صلی الله علیه و آله و اهل بیت ایشان.
اینها همه درس هایی برای ما است؛ ما نباید از امیال نفسانی پیروی کنیم، امیالی که مخالف خواست خداوند است، اگر چنین کردیم دیگر خدای یکتا را نمی پرستیم بلکه امیال نفسانیمان خدای ما شده اند که نهایتاً بازنده خواهیم بود.
فَإِن لَّمْ یَسْتَجِیبُوا لَکَ فَاعْلَمْ أَنَّمَا یَتَّبِعُونَ أَهْوَاءهُمْ وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّنِ اتَّبَعَ هَوَاهُ بِغَیْرِ هُدًى مِّنَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ
اگر تو را اجابت نکنند، بدان که آنان تنها از هوسهاى خود پیروى مى‏کنند! و کیست گمراهتر از آن کس که پیروى هوس ها و امیال نفسانی ای که بر مبنای هدایت الهی نیست را کرد؟! مسلّماً خداوند قوم ستمگر را هدایت نمى‏کند! (قرآن کریم؛ سوره قصص(28)، آیه 50)
أَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنتَ تَکُونُ عَلَیْهِ وَکِیلًا
أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَکْثَرَهُمْ یَسْمَعُونَ أَوْ یَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا

آیا دیدى کسى را که هواى نفسش را معبود خود برگزیده است؟! آیا تو مى‏توانى وکیل او باشی؟!
آیا گمان مى‏ برى بیشتر آنان مى‏ شنوند یا مى‏ اندیشند؟! آنان فقط همچون چهارپایانند، بلکه گمراهترند! (قرآن کریم؛ سوره فرقان(25)، آیات 43 و 44)

به امید روزی که از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی کشورمان به نحو احسن استفاده کنیم و آن را به جهانیان انتقال دهیم

با تشکر ویژه از جناب دکتر فریدونی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقالات، ،
[ جمعه 25 بهمن 1392 ] [ 11:32 ] [ علیرضا پورمسعود ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

کشتی نساز ای نوح طوفان نخواهد آمد بر شوره زار دل ها باران نخواهد آمد شاید به شعر تلخم خرده بگیری اما جایی که سفره خالیست ایمان نخواهد آمد رفتی کلاس اول این جمله را عوض کن آن مرد تا نیاید باران نخواهد آمد... اللهم عجل لولیک الفرج علیرضا پورمسعود
نويسندگان
آخرين مطالب
برچسب‌ ها
هفته دوم بهمن 1392 هفته سوم بهمن 1392 هفته دوم دی 1392 هفته چهارم دی 1392 هفته دوم بهمن 1392 هفته سوم بهمن 1392 هفته سوم دی 1392 هفته دوم بهمن 1391 هفته چهارم بهمن 1391 هفته چهارم بهمن 1391 هفته سوم بهمن 1391 هفته چهارم دی 1391 هفته اول بهمن 1391 هفته چهارم بهمن 1391 هفته سوم بهمن 1391 هفته دوم دی 1391 هفته دوم بهمن 1391 هفته چهارم دی 1391 هفته دوم دی 1391 هفته چهارم بهمن 1391 هفته اول بهمن 1391 هفته چهارم بهمن 1391 هفته سوم بهمن 1391 هفته سوم دی 1391 هفته دوم دی 1391 هفته چهارم بهمن 1391 هفته سوم بهمن 1391 هفته دوم بهمن 1391 هفته اول بهمن 1391 هفته چهارم دی 1391 هفته سوم دی 1391 هفته دوم دی 1391 هفته سوم بهمن 1391 هفته دوم بهمن 1391 هفته اول بهمن 1391 هفته چهارم دی 1391 هفته سوم دی 1391 هفته دوم دی 1391 هفته چهارم بهمن 1390 هفته سوم بهمن 1390 هفته دوم بهمن 1390 هفته سوم دی 1390 هفته دوم بهمن 1390 هفته دوم بهمن 1390 هفته سوم دی 1390 هفته چهارم بهمن 1390 هفته سوم بهمن 1390 هفته دوم بهمن 1390
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 311
بازدید کل : 10486
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 153
تعداد آنلاین : 1

انتظار
کد لوگوی انتظار
بيداري انديشه
کسی واسه عاشقی